mars 2013

70 talls hytte:-)Oppussing av peisen.

Vi kjøpte en 70 talls hytte for et år siden på fjellet. Det var en av grunnene til at jeg ville ha en blogg. Vi skulle pusse opp hytta og søkte på hytteblogger for å få noen tips. Dessverre så var...

Hjemme igjen etter en deilig påske til fjells:-)

Deilig på hytta, men deilig hjemme også:-)Når vi skulle dra ,sprang Bella inn og la seg foran peisen:-) Trives best på hytta❤Kanskje ikke noe rart når ho kan springe fritt rundt.Ha en fin kv...

Griller pølser i peisen:-)

I dag var det ikke varmt ute:-) 5blå og ikke sol.... Da er det greit å grille pølser inne:-) Bastian er grill mester:-) Han har fyra opp og passer på at det er fyr i peisen:-)Flink gutt.Ha en fin d...

Deilige sokker :-)

Her er det noen deilige sokker❤De er strikket med falsk flette. Garnet jeg har brukt er PT5. Det er et sterkere garn som tåler litt slitasje:-) Greit å bruke på sokker:-) De skal brukes her ...

Bolig Drøm:-)

Nå skal jeg synke ned i godstolen❤Gått en lang tur på ski❤Koset meg i hytteveggen i sola❤Ja ja en liten hvil til er ikke å dumt:-) Sånn skal det være å ha påskeferie. Hverdagen...

Påskeharen?

Tidligere i dag, når gutta og jeg var på ski❤så vi hare spor.... Gutta mente det var påskeharen som hopper fra hytte til hytte med påskeegg❤❤❤Og det er det nok:-) Nå ven...

Kan ikke bli bedre:-)

Herlig solen skinner, vindstille, herlig utsikt, stille og rolig❤Kan vel ikke bli bedre.... Eller? Mangler bare mannen. Måtte hjem og jobbe:-( Ha en fantastisk dag alle sammen:-o Cos Kari

Gave fra gode venner:-)

I dag fikk vi besøk på hytta av gode venner. Vi gikk en tur på ski i strålende vær:-) Ikke en sky på himmelen. Vi gravde en plass i snøen og grillet pølser. Deilig❤Ble faktisk litt rød i ans...

Påske egg....

Farmor var innom med påske egg til gutta før vi dro. Solen skinner fra skyfri himmel :-)8 blå.... Nå skal vi pakke sekken. Ut på tur aldri sur❤Vi skal ha med pølser og sjokolade❤Ha en...

God Påske:-)

Nå er det påske ferie❤Nå skal dagene og sene kvelder nytes:-) Det er bare 19 blå her nå:-) Håper på litt mildere på dagen , så vi kan kose oss i sol veggen:-) Ha en fin påske Cos Kari

Solen skinner:-)

Solen skinner det er vår:-) Ser sånn ut når jeg titter ut av vinduet. Når jeg kommer ut ,feier det en iskald vind rundt husveggen. Nei vår er det ikke ,selv om det står Mars på kalenderen. Da får...

Minste mann har laget:-)

Sååå koselig når minstemann kommer hjem med selvlaget keramikk❤Det begynner å bli en del ting som gutta har laget. Når de gikk i barnehagen kom de ofte hjem med smykker:-) Laget av nobbiperl...

Snart påske:-)

Snart påske ferie:-) Gleder meg.... Sove lenge. Lange turer på ski. Mmm skal bare nyte... Måtte pynte litt til Påske. Litt tidlig kanskje.... Må ta inn påskeliljene på kvelden. De tåler nok 2...

Hjemme igjen etter en deilig hyttetur:-)

Hjemme etter en deilig hytte tur:-O Vi dro opp torsdag etter at gutta var ferdig på skolen. Bastian hadde med en kamerat. Veldig hyggelig. Fredag var en fantastisk dag. Sol fra skyfri himmel:-)Bre...

Snowboard kjøring i bakken ved hytta:-)

Gutta koser seg ute:-) Først gikk vi en tur på ski. Ut på tur aldri sur he he... En liten tur innom sekskanten på Vaset❤❤❤Trengte en liten matbit:-) Når vi kom tilbake var det ...

Gutta koser seg på hyttetur

Gutta prøver å lage bål:-) Snart grilling av pølser. Ha en fin dag :-)

Mmm minstemann har laget boller:-)

Minstemann på 9 år(snart 10) kom hjem i dag og sier.... Mamma jeg må lage boller i dag:-) De lærer om kg og gram på skolen. Fin måte å lære på og så ble det boller til meg :-)Mmmm,,,,, Han lagde d...

Strikket lue med blomst:-)

Ser ut som vi må bruke lue litt til her i Fredrikstad. Den er strikket med falsk flette på vrangborden og vanlig rettstrikk på resten. Garnet er Lima mix fra Drops. Lua skal henge litt bak på.......

Deilig dag:-)

Deilig start på dagen.Først var mannen min og jeg ute og spiste lunsj på Voldportkjelleren i Gamlebyen. Deilig Dansk mat... Senere dro jeg ut til Haviken gård:-) Alltid hyggelig hos Lisa. Lisa dr...

Grå strikkevotter:-)

Her er grå votter som er strikket i Alpakka fra Drops. Blomstene er heklet Sandenes Alpakka. Vrangborden er falsk flette. Deilig kvalitet:-) De her skal ei god venninne få:-) Det ser ut som ...

Votter med heklet blomst.

Votter strikket i LIMA mix 65% ull og 35% Alpakka. Deilig kvalitet:-) Vrangborden er strikket med falsk flette.Blomsten er heklet i Sandnes alpakka. Ha en forsatt fin helg :-)) Cos Kari

Juhuuu er ferdig med Mariusgenseren:-)

Deilig :-) Endelig ferdig med genseren. Ble ganske fornøyd med fasong og farge.Nå skal jeg hekle ferdig blomsten jeg skal ha på vottene jeg har strikket. Legger de ut når jeg blir ferdig. Tror de...

Symøtegjengen:-)

I kveld har symøte jentene vært her. Alltid like hyggelig:-) Litt planlegging for neste hyttetur til høsten. Prøve å få til en tur i september. Denne gangen tar vi torsdag til søndag. Gleder meg:...

Hjemmelaget kjøttkaker:-)

Deilig med hjemmelaget kjøttkaker. Prøver å lage mat fra bunn av. Det er sååå mye rart i de ferdigkjøpte. Så smaker det mye bedre også.... Mannen i huset kjøpte ny stekepanne. Vet ikke ...

Bella er 3 år idag:-)

Vakre Bella er 3 år i dag :-)) Det har gått så utrolig fort... Bella er en flott Gordon setter. Elsker å være ute i skogen. Vi er en del på hytta på fjellet og der kan ho løpe fritt rundt. ...

Barnevennlig pizza:-)

Det er ikke alltid gutta vil ha den pizzaen vi lager. Er alt for mye rart på.... Mener de:-)) Løk,hvitløk og alt for mye pizza saus:-) Da kan det være greit at de lager en hver. Pizzabunn... ...

Koser meg:-) Ski og kanelsnurrer

Såååå deilig:-) Er sååå svak for kanelsnurrer... Hadde det bare holdt med to så, men jeg har nok spist to alt he he. Ja ja ikke lørdag hver dag:-) Heia Norge❤Gøy å se på ski i dag også. Ha e...

Strikker Mariusgenser

Tror generen blir fin i de fargene❤Er ikke så veldig glad i blått. Cos Kari

Herlig dag:-))

Det er så utrolig deilig i skogen. Får en deilig vårfølelse.... Ikke minst stille og rolig. Ikke et menneske å se. Et rådyr sprang bare noen meter bak meg. Flott opplevelse.... Det er vel Bel...