mars 2013

70 talls hytte:-)Oppussing av peisen.

Vi kjpte en 70 talls hytte for et r siden p fjellet. Det var en av grunnene til at jeg ville ha en blogg. Vi skulle pusse opp hytta og skte p hytteblogger for f noen tips. Dessverre s var...

Hjemme igjen etter en deilig pske til fjells:-)

Deilig p hytta, men deilig hjemme ogs:-)Nr vi skulle dra ,sprang Bella inn og la seg foran peisen:-) Trives best p hytta❤Kanskje ikke noe rart nr ho kan springe fritt rundt.Ha en fin kv...

Griller plser i peisen:-)

I dag var det ikke varmt ute:-) 5bl og ikke sol.... Da er det greit grille plser inne:-) Bastian er grill mester:-) Han har fyra opp og passer p at det er fyr i peisen:-)Flink gutt.Ha en fin d...

Deilige sokker :-)

Her er det noen deilige sokker❤De er strikket med falsk flette. Garnet jeg har brukt er PT5. Det er et sterkere garn som tler litt slitasje:-) Greit bruke p sokker:-) De skal brukes her ...

Bolig Drm:-)

N skal jeg synke ned i godstolen❤Gtt en lang tur p ski❤Koset meg i hytteveggen i sola❤Ja ja en liten hvil til er ikke dumt:-) Snn skal det vre ha pskeferie. Hverdagen...

Pskeharen?

Tidligere i dag, nr gutta og jeg var p ski❤s vi hare spor.... Gutta mente det var pskeharen som hopper fra hytte til hytte med pskeegg❤❤❤Og det er det nok:-) N ven...

Kan ikke bli bedre:-)

Herlig solen skinner, vindstille, herlig utsikt, stille og rolig❤Kan vel ikke bli bedre.... Eller? Mangler bare mannen. Mtte hjem og jobbe:-( Ha en fantastisk dag alle sammen:-o Cos Kari

Gave fra gode venner:-)

I dag fikk vi besk p hytta av gode venner. Vi gikk en tur p ski i strlende vr:-) Ikke en sky p himmelen. Vi gravde en plass i snen og grillet plser. Deilig❤Ble faktisk litt rd i ans...

Pske egg....

Farmor var innom med pske egg til gutta fr vi dro. Solen skinner fra skyfri himmel :-)8 bl.... N skal vi pakke sekken. Ut p tur aldri sur❤Vi skal ha med plser og sjokolade❤Ha en...

God Pske:-)

N er det pske ferie❤N skal dagene og sene kvelder nytes:-) Det er bare 19 bl her n:-) Hper p litt mildere p dagen , s vi kan kose oss i sol veggen:-) Ha en fin pske Cos Kari

Solen skinner:-)

Solen skinner det er vr:-) Ser snn ut nr jeg titter ut av vinduet. Nr jeg kommer ut ,feier det en iskald vind rundt husveggen. Nei vr er det ikke ,selv om det str Mars p kalenderen. Da fr...

Minste mann har laget:-)

S koselig nr minstemann kommer hjem med selvlaget keramikk❤Det begynner bli en del ting som gutta har laget. Nr de gikk i barnehagen kom de ofte hjem med smykker:-) Laget av nobbiperl...

Snart pske:-)

Snart pske ferie:-) Gleder meg.... Sove lenge. Lange turer p ski. Mmm skal bare nyte... Mtte pynte litt til Pske. Litt tidlig kanskje.... M ta inn pskeliljene p kvelden. De tler nok 2...

Hjemme igjen etter en deilig hyttetur:-)

Hjemme etter en deilig hytte tur:-O Vi dro opp torsdag etter at gutta var ferdig p skolen. Bastian hadde med en kamerat. Veldig hyggelig. Fredag var en fantastisk dag. Sol fra skyfri himmel:-)Bre...

Snowboard kjring i bakken ved hytta:-)

Gutta koser seg ute:-) Frst gikk vi en tur p ski. Ut p tur aldri sur he he... En liten tur innom sekskanten p Vaset❤❤❤Trengte en liten matbit:-) Nr vi kom tilbake var det ...

Gutta koser seg p hyttetur

Gutta prver lage bl:-) Snart grilling av plser. Ha en fin dag :-)

Mmm minstemann har laget boller:-)

Minstemann p 9 r(snart 10) kom hjem i dag og sier.... Mamma jeg m lage boller i dag:-) De lrer om kg og gram p skolen. Fin mte lre p og s ble det boller til meg :-)Mmmm,,,,, Han lagde d...

Strikket lue med blomst:-)

Ser ut som vi m bruke lue litt til her i Fredrikstad. Den er strikket med falsk flette p vrangborden og vanlig rettstrikk p resten. Garnet er Lima mix fra Drops. Lua skal henge litt bak p.......

Deilig dag:-)

Deilig start p dagen.Frst var mannen min og jeg ute og spiste lunsj p Voldportkjelleren i Gamlebyen. Deilig Dansk mat... Senere dro jeg ut til Haviken grd:-) Alltid hyggelig hos Lisa. Lisa dr...

Gr strikkevotter:-)

Her er gr votter som er strikket i Alpakka fra Drops. Blomstene er heklet Sandenes Alpakka. Vrangborden er falsk flette. Deilig kvalitet:-) De her skal ei god venninne f:-) Det ser ut som ...

Votter med heklet blomst.

Votter strikket i LIMA mix 65% ull og 35% Alpakka. Deilig kvalitet:-) Vrangborden er strikket med falsk flette.Blomsten er heklet i Sandnes alpakka. Ha en forsatt fin helg :-)) Cos Kari

Juhuuu er ferdig med Mariusgenseren:-)

Deilig :-) Endelig ferdig med genseren. Ble ganske fornyd med fasong og farge.N skal jeg hekle ferdig blomsten jeg skal ha p vottene jeg har strikket. Legger de ut nr jeg blir ferdig. Tror de...

Symtegjengen:-)

I kveld har symte jentene vrt her. Alltid like hyggelig:-) Litt planlegging for neste hyttetur til hsten. Prve f til en tur i september. Denne gangen tar vi torsdag til sndag. Gleder meg:...

Hjemmelaget kjttkaker:-)

Deilig med hjemmelaget kjttkaker. Prver lage mat fra bunn av. Det er s mye rart i de ferdigkjpte. S smaker det mye bedre ogs.... Mannen i huset kjpte ny stekepanne. Vet ikke ...

Bella er 3 r idag:-)

Vakre Bella er 3 r i dag :-)) Det har gtt s utrolig fort... Bella er en flott Gordon setter. Elsker vre ute i skogen. Vi er en del p hytta p fjellet og der kan ho lpe fritt rundt. ...

Barnevennlig pizza:-)

Det er ikke alltid gutta vil ha den pizzaen vi lager. Er alt for mye rart p.... Mener de:-)) Lk,hvitlk og alt for mye pizza saus:-) Da kan det vre greit at de lager en hver. Pizzabunn... ...

Koser meg:-) Ski og kanelsnurrer

S deilig:-) Er s svak for kanelsnurrer... Hadde det bare holdt med to s, men jeg har nok spist to alt he he. Ja ja ikke lrdag hver dag:-) Heia Norge❤Gy se p ski i dag ogs. Ha e...

Strikker Mariusgenser

Tror generen blir fin i de fargene❤Er ikke s veldig glad i bltt. Cos Kari

Herlig dag:-))

Det er s utrolig deilig i skogen. Fr en deilig vrflelse.... Ikke minst stille og rolig. Ikke et menneske se. Et rdyr sprang bare noen meter bak meg. Flott opplevelse.... Det er vel Bel...