70 talls hytte. Oppussing av et soverom.

På hytta er det små og trange soverom. Typisk 70 talls hytte…. Det er en del merker på veggene. Både klistremerker  og skjolder etter bilder.

Her er bilder fra før jeg pusset opp….

Ble litt dårlig bilde p.g.a. lyset fra vinduet.

 

Her ser dere lampene som ble brukt på alle hytter på den tiden…

 

Ny gardiner må til… Jeg har sydd nye liftgardiner.Småruter tror jeg vil passe fint til rommet.

 

Jeg kjøpte ferdig lift pakke på Ryen+stoff. Tror ikke det er billigere å lage selv, men da står man fritt for hvilket stoff man vil bruke.

Det var ganske enkelt.

 

Her er det ferdige resultatet. Jeg malte taket hvitt 80 glans. Vegger har jeg malt sand.For å slippe og påføre kvistlakk ,som tar utrolig lang tid. Brukte jeg grunning med kvistlakk. Veldig fin:-) En vegg beiset jeg brun+ sengen og gulvet mørk sand farge.

Et helt nytt soverom…. Skal ikke så mye til.Litt jobbing i påska så var det ferdig. Malte på kveldene når gutta sov:-)

 

Litt vanskelig å se den ferdige gardinen p.g.a mye lys.

Nå mangler det bare et nattbord og en stol ,så er rommet klart til bruk.

Det er mulig å få det fint på en 70 talls hytte også.

 

Håper andre får inspirasjon til å pusse opp sin hytte. 

Ha en fin uke:-O

16 kommentarer
    1. Det ble bare helt flott Kari , kosten har du taket på he he .
      Flink du , lillesøster . Klem Lise

    2. Wow !!!!!
      Det ble kjempe fint :O) Drett og slett drit lekkert :O)
      Gleder meg til å se neste prosjekt :O)
      Ha en fin dag Kari.
      Cos LIsa

    3. Hei! Inspirerende blogg;) Vi skal pusse opp en sliten hytte nå. Med minst like trange soverom som du har på hytta.
      Hvilke farge er det på beisen? Du syns ikke den er for mørk i et lite rom. Er det samme farge du har beiset i stua?

    4. Hanne: Takk for det:) Vi har brukt Tyrelin, farge naturel brun. Jeg brukte pensel og tørket av overflødig beis med fille. På soverommet beiset vi bare en vegg og de andre veggene malte vi i fargen sand. Jeg tror det kan bli litt mørkt med den fargen på hele soverommet. Vi valgte den fargen fordi det var mange skjolder og merker i panelet. En lys farge ville ikke dekke over. På det største soverommet var det så mye merker at vi måtte male. Noen bilder og lamper har hengt på samme plass i 44 år. Ikke rart det blir skjolder. Det er veldig fint med en kontrastvegg. Resten av hytta er jeg veldig fornøyd med den fargen. Passer fint på fjellet.
      Lykke til:)
      Kari
      Lykke til 🙂

    5. Takk for svar:) På soverommene har vi en vegg med tømmervegger og tre med panel. Så vi tenkte å beise tømmerveggene og male panelet. Samt hvite tak. Skal sjekke ut sand fargen også. Den er brun/beige? Ikke grå? Ikke så lett å se på bildene. Du har malt gulvene også? Usikker på hva vi gjør, slitte tregulv med en del sprekker.
      Gleder meg til å sette i gang. Nå er det ikke pent, ble litt deppa når vi tok over. Så det bedre når hytta var tom…!

    6. Hanne: Bare hyggelig:-)Det høres fint ut. Den er brun/beige. Tømmervegger er kjempe fint. Vi har malt gulvene på soverommene i første omgang. Planen er å male gulvene i resten av hytta. Vi får se… Litt usikker på det:)Gulvene er veldig stygge hos oss også. I siste bladet fra hytteliv, er det en hytte som har malte gulv. Kjempe fint. Får se hva jeg får med mannen på hi hi. Det skal ikke så mye til før det blir fint. Litt maling og beis,så er hytta så godt som ny:-)
      Kari

    7. Jeg så også på de gulvene i Hytteliv, men litt usikker på hvor pene de er etter en stund med hund og barn++Vi får begynne med vegger, tak og lister. Så blir nok vår hytte koselig også.

    8. Hanne: Det blir den helt sikkert.Spennende:) Har du blogg. Hadde vært spennende å se. Jeg malte gulvene her hjemme for 2 år siden. Like fine. Har barn og hund. Barna er 10 og 12, så de spinner ikke rundt lenger. Gulvmalingen er sterk. Lykke til:)God helg

    9. Ja, jeg gleder meg til å komme i gang. Tømmerhytte med torvtak så tror den kan bli veldig koselig bare vi får malt den opp. Rolig hund og barn på 6 og 9 så gulvmaling skal vurderes.
      Jeg har ikke blogg, ikke så tøff:)
      Tusen takk for hjelp, skal fortsette å lese bloggen din. Er som du skriver, ikke mange blogger om gamle hytter som pusses opp. Jeg syns små soverom, lite kjøkken og dårlig med oppbevaringsplass er den største utfordringen.

    10. Hanne: Så heldig du er som har torvtak:) Kjempe fint. Hyggelig at du vil følge meg. Helt enig at det er en utfordring med små rom:) Vi satt opp overskap på det ene soverommet. Kjøpt på IKEA. Det er veldig deilig og tar liten plass.

    11. Hei, vi skal igang med oppussing av en 70-talls hytte. Hvor stort/store er soverommene i deres hytte? Vi er usikre på løsninger. Om vi skal flytte en vegg for å få inn en dobbelseng på det ene soverommet og evt da ha køysenger på det andre. Begge soverommene er nå 2×2. Ikke mulighet for å bygge ut så vi må gjøre det beste ut av det vi allerede har.

    12. Janne: Hei. Så spennende 🙂 Vi har 3 soverom. 2 av dem er 180×230. På det ene har vi laget en plassbygd seng på bredden på rommet 180cm. Det andre skal vi sette inn en køye som man kan trekke ut nede til 150. Det siste rommet er ca2x3 meter. Der har vi satt inn en familiekøye som er 150 bred nede. Da er det ca 50 cm mellom køya og veggen. Det er trange rom. Minuset med 70 tallshytter:) Lykke til;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg