Tennbrikettskjuler med Mariusmønster.

Jeg har strikket en tennbrikettskjuler med Mariusmønster. Jeg har tenkt til å ha den på hytta. 

Tidliger har jeg gjemt de stygge boksene bak peisen, men nå kan de stå fremme.

De er enkle å strikke. 

Jeg la opp 72 masker på pinne 3. Srikk perlestrikk 3 cm. 1vridd rett og 1vrang og neste pinne rett over vrang -vrang over rett 3cm vrangbord.

Vrangborden skal gå litt under boksen. Da sitter den bedre på.

Strikk så videre en omg. rett på pinne 3,5, øk til 90 masker på 2 omg.

Strikk til arb. måler 6 cm, strikk så mønster.

På toppen strikkes vrangbord lik start.

Håper det var forstålig, vist ikke ta kontakt.

Ønsker alle en fin Tirsdag.

Cos Kari

8 kommentarer
    1. Kirsten: Tusen takk:) Er ikke sikker på hvilket garn jeg har brukt. Er så lenge siden. Dumt at jeg ikke skrev det denne gangen. Jeg mener å huske at jeg kjøpte et billig garn på Euro Pris. Trenge ikke bruke et dyrt garn til denne. Kari

    2. Har nettopp lagt opp masker før å strikke en sånn tennbrikketskjuler. Regnet ut at jeg måtte ha 72 m, men ble i tvil og gikk da inn for å se om “onkel” Google kunn hjelpe. Det poppet du opp. Ser du også la opp 72, men økte maskeantallet. Jeg strikker mer Karisma, det er 22 m på 10 cm og boksen er 38 cm i omkrets. Får se om jeg også må øke. Fint tips med at “frakken gå inn under boksen, det hadde ikke jeg tenkt på. Så takk🙂🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg