Blånisse

Jeg har laget en nisse av hønsenetting, granbar og potet.

Jeg hadde en gammel blånisselue fra guttene var små. Lag kroppen av hønsenetting. Klipp grankvister i passe biter, så surrer du ståltråd rundt og rundt etter som du legger på gran.

Lyslykten har jeg fått av ei god venninne:) Kjempefin er den ,Line Sundt Syversen:) Hva du kan:)

Mosetrærne har jeg også laget av hønsenetting. Her har jeg brukt flatmose og ståltråd som jeg har surret rundt for å få det til å sitte.

Det her koster nesten ingen ting. Hønsenettingen koster kanskje en 100 lapp og da har du til mange nisser:)

Granbar og mose henter du i skogen.

Jeg hadde tatt bilde av når jeg lagde kroppen, men de har blitt borte:(

Her har jeg laget et lite pepperkakehus som du kan servere til kaffen eller te:)

Morsomt med juleverksted:)

Fortsatt god førjulstid.

Kari

10 kommentarer

Siste innlegg